نشانه هایی که می گوید، از کارتان استعفا دهید

برچسپ ها: کار ، فشار ، استعفا ، نشانه

Print Friendly and PDF

همه ما روزهای خوب و بدی را  در محل کارمان تجربه کرده ایم، اما گاهی هر چه می کنیم حضور در محل کار و همکاری با مجموعه برایمان زجر آور می شود و هر روز در ذهن مان تکرار می کنیم، ایا باید استعفا دهم؟ 

 

نشانه هایی که می گوید، از کارتان استعفا دهید

گاهی اوقات احساس می کنید، در سراشیبی کم کاری افتاده اید و کارایی تون روی خط منفی در حال حرکت  است. رئیس و همکاران تان از عملکرد شما در محل کار متعجب هستند و انگیزه قبلی را نمی بینند. این علائم به شما می گوید درباره شغل تان تجدید نظر کنید. آیا سلامت تان در این محل کار تهدید می شود؟

آیا کارتان زندگی شما را زیباتر کرده است؟ هفته را چگونه شروع می کنید؟ آیا شروع دوباره هفته برای تان کابوس است. چرا که در غیر اینصورت وقتی صبح از خواب بیدار می شوید زیر لب می گویید «اه، دوباره باید برم سر کار؟» مدام درباره شغل تان غر می زنید؟ از این که مریض بشوید و توی خانه بمانید خوشحال می شوید؟  همه این ها علائمی هستند از این که جسم و روح شما در این شغل آزار می بیند.

ممکن است بتوانید با تغییر برخی شرایط دوباره به وضع مناسب برگردید. مثلا برای کاهش فشار کاری چاره ای بیابید، یا همکارتان را که شما را آزار می دهد، سر جایش بنشانید و... اما اگر این شیوه ها موثر نبود و همچنان جسم و روح شما علائم تکرارشونده ای را برای شما فرستادند، بهتر است این علائم را جدی بگیرید.

راکد شدن در یک کار خیلی ساده اتفاق می‌افتد و اگر کارتان را دوست داشته باشید، این روند احساس راحتی در شما ایجاد خواهد کرد، ولی خیلی مهم است که به خاطر داشته باشید هر کاری باید مهارت‌های شما را ارتقا دهد

شاید شما نیز از خود این سوال را پرسیده اید که آیا شغلی که در آن مشغول به کار هستید همان مسیریست که می بایست در آن قدم بر می داشتید یا خیر.

این سوال می تواند ترس و دلهره را بر دل هر فردی بیاندازد و وی را نسبت به آینده و موفقیت هایی که ممکن است به آن دست یابد، مردد کند.

از مهارت‌هایتان استفاده نمی‌شود

خیلی وقت‌ها نیاز است که به رئیستان ثابت کنید که چه توانایی‌هایی دارید و از پس مسئولیت‌های بیشتر هم برمی‌آیید. ولی اگر مدتی این کار را انجام دادید و وضعیت کاری‌تان تغییری نکرد و همچنان نتوانستید از استعدادها و مهارت‌هایتان استفاده بهینه کنید، به انتخاب‌های کاری دیگر خود فکر کنید.

اهداف کارفرمایتان با شما همخوانی ندارد

این روزها بیشتر افراد برایشان مهم است که وقت شان را در شرکتی درست و مناسب سرمایه‌گذاری کنند. به همین دلیل بهتر است از خودتان سوال کنید که آیا اهداف شرکتی که در آن کار می‌کنید با اهداف و ارزش‌های زندگی شما همخوانی دارد یا خیر. آیا تحرک مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار می‌دهد؟ آیا جوابگوی بلند پروازی های شما است؟ ایا به ایده های شما توجه نمی شود؟

رشد نمی‌کنید

راکد شدن در یک کار خیلی ساده اتفاق می‌افتد و اگر کارتان را دوست داشته باشید، این روند احساس راحتی در شما ایجاد خواهد کرد، ولی خیلی مهم است که به خاطر داشته باشید هر کاری باید مهارت‌های شما را ارتقا دهد و به ارزش‌های شما بعنوان یک کارمند اضافه کند. اگر هیچ چیز جدیدی در کارتان یاد نمی‌گیرید و یک کار مشخص را هر روز و هر روز تکرار می‌کنید، بهتر است جای دیگری به دنبال کار باشید.

آخر ماه حقوقی در حساب تان نیست

درست است که بیشتر ما همیشه نگران پول هستیم ولی اگر این نگرانی مدام در ذهن شماست و دلیل آن ولخرجی خودتان نیست، احتمالاً زمانش رسیده است که کارتان خداحافظی کنید. اگر مدت کافی در این کار بوده‌اید، از مدیریت بخواهید تا در مورد استحقاق حقوق تان جلسه ای بگذارد.

آیا تحرک مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار می‌دهد؟ آیا جوابگوی بلند پروازی های شما است؟ ایا به ایده های شما توجه نمی شود؟

وضعیت سال آینده تان مشخص نیست

متخصصین اعتقاد دارند که برای پیدا کردن یک کار جدید و بهتر از کار قبلی به طور متوسط به یک سال زمان نیاز است. به همین دلیل آنها توصیه می‌کنند که یک سال قبل از بیرون آمدن از کار قبلی خودتان را در شرکتی که دوست دارید باشید و کاری که دوست دارید انجام دهید تجسم کنید. اگر چیزی که تجسم کردید هیچ شباهتی با وضعیت کنونی‌تان نداشت، شروع به جستجو برای یک کار جدید کنید. 

صبور باشید؟

در نهایت باید بگویم اگر تصمیم به استعفا گرفتید، بهتر است سنجیده عمل کنید. ببینید که آیا موقعیت مناسب جایگزینی در اختیار دارید؟ چه قدر به حقوق تان وابسته اید؟ چه قدر پس انداز دارید؟ چه قدر طول می کشد شغل جدیدی بیابید؟ شاید بهتر باشد استعفا دادن را تا پیدا کردن شغل جایگزین عقب بیندازید. شاید بهتر باشد در همان سازمانی که اشتغال دارید واحد کاری تان را عوض کنید. فرمان زندگی تان را به دست خشم نسپارید. شجاع باشید و در عین حال صبور.

نکته آخر

به حرف دلتان گوش کنید، در عین حال احساساتی عمل نکنید و منطقی تصمیم بگیرید. به خاطر حرف های خاله زنکی شغل تان را ترک نکنید اما اگر فکر می کنید دلایل تان کاملا توجیه شده است، بهترین کار استعفا از شغل تان است چرا که نیمی از عمرتان و روزهای زندگی تان در محل کار صرف می شود و برای افراد شاغل خانه دوم، محل کار است. 

 


منابع: مجله روشن، مردمان

اشتراک گذاری


مطالب مرتبط

چرا بعضی کارها گره می خورد؟

اصطلاحی بین مردم هست که می گویند فلانی کارش بسته شده یا گره خورده یا اگر کسی می خواهد ازدواج کند یا هر کار دیگری انجام بدهد نمی تواند، گاهی نه تنها این گره اصلاً باز نمی شود بلکه محکم ترهم می شود و یا خیلی دیر باز می شود. در این مجال کوتاه می خواهیم حقیقت این موضوع ، دلایل و چگونگی آن و از طرفی رابطه آن با عدالت خداوند را با کمک گرفتن از قرآن و اصول اعتقادی شیعه بررسی و کشف کنیم.

دکوراسیون آرامبخش در محیط کار

کار شما هر قدر سخت باشد و خسته کننده اگر محیط ان به دل تان بنشیند ، میزان موفقیت تان بالا می رود.

راه کار برای خلاص شدن از بدهکاری

در دنیای امروز با این که تکنولوژی پیشرفت بسیار داشته و رفاه بیشتر شده اما مشکلات زیادی هم دیده می شود. یکی از مشکلات در جامعه تنگدستی و به دنبالش بدهکاری یکی دیگر از مشکلات زندگی امروزه مردم می باشد. و همه به دنبال راه درمانی برای این مشکلات می باشند. در منابع غنی اسلام عزیز برای درمان و پیشگیری از این مشکلات راهکارهایی دیده می شود.

روز کار و کارگر

از امام صادق علیه السلام نقل شده که فرمودند: در تأمین مایحتاج زندگی خودتان سستی نکنید.

کارهای خدا برعکسه!

آفریدگار یکتایی که مظهر تمام خوبی ها و درستی هاست سعادت مخلوقاتش را در هم سویی هرچه بیشتر با خالقشان قرار داده است. هرچند که خداوند یکتا؛ بی همتاست و هیچ کس را یارای همتایی با او نیست اما نزدیک شدن به صفات خالق و پیاده سازی هرچه بیشتر صفات الهی در وجود انسان، سعادت آدمی را بدنبال دارد.

کارهایی که باید در روز عرفه انجام دهیم!

عرفه روز همراهی و هم صداییِ با «یا ربّ» «یا ربّ» های امام حسین(علیه السلام) است. روز معراجِ دل های کربلایی است که همنوا با کاروان سالار عشق عاشورا، می خوانند: لااِلهَ اِلاّ اَنتَ سُبحانَکَ اِنّی کُنتُ مِنَ المُستَغفِرینَ ... . روز پالایش وجود از هر گونه تعلّق و شرک و گناه است، روز توبه!

8 تمرین ساده برای مثبت اندیشی در شرایط سخت

با مثبت اندیشی به جای تمرکز بر مشکلات و نقاط منفی فرصت‌هایی را پیش روی خود خواهید دید که شما را به نتایج بهتری سوق خواهد داد.

اثر فشار اقتصادی بر افول ارزشهای اخلاقی یادداشت ویژه

حاکمیت باید به تاثیر رویکردهای سیاسی و اقتصادی خود بر زوال ارزشهای اخلاقی جامعه بیندیشد. پیامبر در آخرین خطبۀ خود بر فراز منبر، به رهبران پس از خویش هشدار داد که مبادا به اقداماتی دست زنند که به فقر مردم منجر شود

نشان امامت

شیعیان، بر اساس یک سنت همیشگی به هنگام آغاز دوران امامت هر یک از امامان(ع) در پی یافتن نشانه ها و دلایلی بر می آمدند که با آنها امر امامت امام جدید برایشان مسلم شود. با آغاز امامت امام عصر(ع)