چرا نماز را به زبان عربی می خوانیم؟

برچسپ ها: نماز ، زبان ، عربی

Print Friendly and PDF

 حجت الاسلام محسن قرائتی در مراسم عزاداری بزرگ دانشجویان غیرایرانی دانشگاه های مشهد که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با طرح این پرسش که به چه علت دین برای انسان آمده است، بیان کرد: همسر، لباس، خوراک، مسکن، رهبری و شناخت هستی نیازهای انسان هستند.

وی با بیان اینکه دین پاسخگوی نیازهای عالی انسان می باشد، تصریح کرد: شرف ما به خوراک و پوشاک و قانون نیست، ارزش بشر به شناخت او می باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ضمن بیان این نکته که برگزیدن راهی که خدا برای ما انتخاب کرده بهترین نتیجه را در پی خواهد داشت، گفت: هر فردی که عقل داشته باشد دین را برخواهد گزید، برخی عنوان می کنند چنانچه ما دینداری را پیشه کردیم و قیامتی در کار نبود چه کنیم، در جواب باید به آنها گفت نهایت اقداماتی که یک فرد دیندار نسبت به یک فرد بی دین انجام می دهد، اضافه شدن نیم کیلو وزن به عنوان حجاب برای او و نیم ساعت سخن گفتن در طول روز با خداوند می باشد حال چنانچه دیندار نبودید و قیامت وجود داشت، چه خواهید کرد.

حجت الاسلام قرائتی ادامه داد: مردم یا آخرت گرا هستند و یا دنیاگرا. آنانی که دنیاگرا هستند به طور حتم علاوه بر اینکه به کل دنیا نمی رسند، عاقبت به خیر هم نخواهند شد؛ اما عاقبت گراها ممکن است بخشی از دنیا نصیب شان شود، اما به طور حتم کل آخرت را از آن خود خواهند کرد.

وی در خصوص علت آفرینش انسان خاطر نشان کرد: چنانچه فردی بتواند اقدام حکیمانه ای انجام دهد نباید از او سوال پرسید بلکه فردی که می تواند اما کار حکیمانه انجام نمی دهد، می بایست مورد سوال واقع شود.

 رئیس ستاد اقامه کشور در خصوص علت نماز خواندن به زبان عربی بیان داشت: تمام خلبان های دنیا برای برقراری ارتباط با فرودگاه به زبان انگلیسی سخن می گویند؛ چرا که همه بر اساس یک واحد قانون عمل کنند، پیامبر نیز درصدد بود همه مردم دنیا به یک زبان واحد با خداوند سخن گویند.

حجت الاسلام قرائتی در بخش دیگری از سخنان خود به غیرکاربردی بودن علوم موجود در آموزش و پرورش و آموزش عالی اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه بسیاری از علومی که ما در طول تحصیل خود می خوانیم کاربری لازم را ندارند، آموزش و پرورش و آموزش عالی باید فکری به حال این مسئله کنند.

حجت الاسلام قرائتی در پایان تاکید کرد: همه می بایست شماره تلفن یک اسلام شناس را داشته باشند تا زمانی که شبهه ای برای آنها ایجاد شد، بتوانند به آن اسلام شناس مراجعه کنند.

اشتراک گذاری


مطالب مرتبط

به امام زمان(عج) تعهد بدهیم!

نماز ستون دین اسلام است و کسی که به نماز اهمیت ندهد و در مورد آن بی توجه باشد به شدت در قرآن و روایات اسلامی مورد نکوهش قرار گرفته است. از جمله مصادیق توجه به نماز و خروج از گروه ساهون در مورد نماز، اهتمام به نماز اول وقت است که مورد تأکید دین می باشد و امام زمان (عج) نیز تأکید ویژه ای برآن دارند.

نماز، سدی در برابر گناهان

نماز، سدی در برابر گناهان آینده است، چرا که روح ایمان را در انسان تقویت می‌کند، و نهال تقوی را در دل پرورش می‌دهد، و می‌دانیم که ایمان و تقوی، نیرومندترین سد در برابر گناه است.

چرا باید 5 بار نماز بخوانیم؟!

«و من كلام له علیه السّلام كان كثیرا ما ینادی به أصحابه‏»: از سخنان امام علیه السّلام است كه همواره اصحاب خویش را با آن مخاطب مى‏ساخت.

اثر نماز قضا در زندگی!

تا به حال با خودمان فکر کرده ایم که ریشه این همه مشکلات رنگ و وارنگ در زندگی هایمان چیست؟!

توصیه ای برای نماز خوان شدن فرزندان

یک عمر زیارت و حج می‌رویم اما نمی‌فهمیم نماز یعنی چه. ما آلوده هستیم، هر کسی اندازه خودش حساب کند از وقتی که بالغ شده چه گناهانی انجام داده است.

راهکارهایی برای قضا نشدن نماز صبح !

اگر می خواهیم صبح بیدار شویم اول باید عشق خدا را در خودمان کوک کنیم و بعد البته رعایت مواردی هم می تواند کمک کار باشد.

عواقب قضا شدن نماز صبح

یکی از نمازهای واجبی که در طول روز خوانده شده و فضیلت بسیار دارد نماز صبح است که دلایل قضا شدن آن بیشتر به خود فرد بازگشته و عواقب سخت آن را امام صادق (ع)بیان می کنند.

چند درس مهم از نماز دهه اول ذیحجه

دهه اول ذیحجه از ایام مهم سال است که عمل خیر و عبادت در آن بسیار مهم است. بیش از ده صفحه در مفاتیح الجنان درباره اهمیت و اعمال عبادی این ایام است.

نماز حاجت برای رفع گرفتاری

از حضرت را (علیه السلام): چون گرفتاری شدیدی برایت پیش آید كه تو را غمگین سازد دو ركعت نماز بخوان، در ركعت اول فاتحه و آیة الكرسی و در ركعت دوم فاتحه و انا اءنزلناه،

کرامات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها از زبان علماء

بعد از فروپاشی شوروی و آزاد شدن جمهوری های مسلمان نشین، مردم شیعه نخجوان تقاضا کردند که عده ای از جوانان خود را به حوزه علمیه قم بفرستند تا برای تبلیغ در آن منطقه تربیت شوند.

آدمی مخفی است در زیر زبان

خاموشی از فضایلی است که باعث جمعیّت خاطر و فکر، موجب وقار و هیبت و سبب پوشیدن عیب ها می شود. بسیاری از بزرگان دین و دانشمندان علم و ادب در این باره سخن ها گفته اند؛ سخن معروف «کم گوی و گزیده گوی» نیز حاکی از این فضیلت است.

رنج های فاطمه علیها السلام از زبان علی علیه السلام

فاطمه و علی علیهما السلام دو یار همراه و دو ستاره آسمانی اند که برای نشان دادن راه آسمان چند روزی به زمین آمدند و سپس به آسمان بازگشتند . آن دو یار مهربان، نامهربانی ها و بی مهری های بی حسابی از خاکیان دیدند و بزرگوارانه از کنار مزاحمت های شب پره های مزاحم گذشتند . از این بی مهری ها و مزاحمت ها، حکایات فراوانی گفته اند و شنیده ایم، اما در این اوراق معدود، برآنیم تا از زبان تنها همتای زهرا، گوشه ای اندک از تلخی های رفته بر آن عزیز را بخوانیم و بدانیم . پیش از ذکر این تلخی ها، جملاتی چند در بلندای مقام آن زهره درخشنده را از زبان علی علیه السلام نقل می کنیم و سپس به بیان رنج های حضرت زهرا علیها السلام می پردازیم .

رنج های فاطمه علیها السلام از زبان علی علیه السلام

فاطمه و علی علیهما السلام دو یار همراه و دو ستاره آسمانی اند که برای نشان دادن راه آسمان چند روزی به زمین آمدند و سپس به آسمان بازگشتند .